Fortsätt till huvudinnehåll

Vad jag drömmer om (ingen specifik ordning).

Att drömma är någonting oerhört väsentligt för mig eftersom det ger mig något att hoppas på och sikta mot. Och jag har märkt att även om saker och ting inte alltid blir som jag tänkt mig, leder livet ibland in mig på vägar jag aldrig trodde jag skulle gå, och som ibland till och med är bättre än de jag satt ut för mig själv. Så länge jag fortsätter kämpa för det jag med mitt hjärta verkligen vill.

  1. Publicera ett verk som översätts till minst fem andra språk.
  2. Finna min tro.
  3. Illustrera minst ett verk som någon annan har skrivit och som publiceras.
  4. Vara ett med något naturfenomen.
  5. Läsa alla Shakespears verk.
  6. Hyra en minivan och bila till något annat land med vänner.
  7. Bli vän med någon som är äldre än jag, moraliskt stark och därmed skräckinjagande.
  8. Hjälpa någon tillbaka till livet.
  9. Besöka ett kulturmonument i alla europeiska länder.
  10. Campa i en skärgård med många vänner.
  11. Bli vän med någon jag inte tycker om.
  12. Tala med en skogsvarelse.
  13. Skaffa en vespa (gammal, gräddvit)
  14. Ha en utomkroppslig upplevelse.
  15. Hjälpa till att driva/starta ett barnhem/skola.
  16. Lära mig att spela piano.
  17. Bo i London.
  18. Odla mitt eget ört- och grönsaksland så jag kan göra egna krämer, tvålar, hälsokurer, sylt etc.
  19. Resa runt och försörja mig i Australien/Nya Zeeland.
  20. Kunna försörja mig på min konst.
  21. Att under ett tag resa tillsammans med och arbeta för en cirkus.
  22. Bli förälskad igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Vår plats i det uppenbara.

Min plats är i det uppenbara; att finnas till, att begrunda och formge Mitt liv har en ande; ett mål i sig självt - en vilja i det obskyra,  att syna sin egen existens Min längtan är mitt ankar i en närhet till en människa som vandrar i sina egna spår Min frihet är det varande som driver mig i min fortgång; den luft jag andas och spänsten i mina steg Allt jag har lägger jag hos dig i en framtid som ännu är öppen för ändring Du är en vision och jag min egen gud Allt jag vet är min egen bild av den värld jag skapar åt mig själv; Ett träsnitt skuret ur andras bark. En främlings milda ögon blåser storm i min spegelbild och ett ord kan få min gud att gå på knä Mitt inre åldras tiofalt linjerna i min hud Och dina händer stryker fortfarande slät sten Rista dess yta i väven på dina kläder, men spara en plats åt mig För min väg går genom det självklara och framtiden är allt jag har att ge Jag ritar mina tankar i askan av ett liv,  men ...
"If only, if only" the woodpecker sighs, "The bark on the tree was just a little bit softer" While the wolf waits below hungry and lonely he cries to the moo-oo-oon "If only, if only" If only, if only the moon speaks no reply reflecting the sun and all that´s gone by Be strong my weary wolf, turn around boldly Fly high my baby bird my angel, my only ur: Holes -Louis Sachar

Månen, min vän.

Visste ni att det tar nästan exakt lika lång tid för månen att snurra ett varv runt sin axel som det tar för den att vandra ett varv runt jorden. Detta betyder att den har samma sida vänd mot jorden. Hela tiden. Så länge som människan har funnits (i tusentals år) och förundrats över månen har hon aldrig någonsin kunnat se månens baksida. Filosoferna och forskarna i Antikens Grekland som ägnade hela sitt liv åt sin fascination för himlakropparna kunde aldrig studera mer än månens framsida. Inte förren sateliten Luna 3 tog de första bilderna av månens baksida år 1966 kunde vi betrakta månen i sin helhet. Vi människor har en förmåga att anpassa oss efter de vi umgås med, de vi kretsar runt. Det slog mig att mina vänner förhåller sig till mig på ett visst sätt eftersom det stämmer överrens med hur jag fungerar. Det finns sidor av dem som jag aldrig kommer att få se eftersom de inte har någon koppling till mig. Allting är relativt. Bara för att jag inte kan se vissa kvaliteter hos a...