Fortsätt till huvudinnehåll

Orden som hindrar.

Det är svårt att vara nära, när orden inte finns för att beskriva känslan. När andras berättelser blir ens räddning och vinden blir den hand man aldrig rört, har man då hamnat fel?

Jag saknar inte mitt förflutna, även om nuet kan göra så ont. Att röra mig framåt är mitt enda mål, men jag räds vad som väntar om jag aldrig kommer fram, till det varande då allt är okej; Då orden inte längre behövs för att beskriva, den värld som finns här för att delas.

Om jag tog din hand, om ändå det kunde räcka, för att driva min sorg dit den inte kan nås. Om min värld var något du ville dela, och inte bara bevittna när det är lätt och du får.

Jag är så trött på att kämpa, för något som inte är mitt. Då är det bättre att vara ensam, och känna att jag äntligen är hel.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

A story to tell.

Min första resa till Thailand var för åtta år sedan, när jag var tolv. Fem år senare åkte vi dit igen, och de båda resorna har etsat sig fast hos mig, men av så väldigt olika anledningar. Idag, så många historier (och ett liv som levts) senare, finner jag mig åter tänka tillbaka till de resorna, och vad det var som kom att få dem så betydelsefulla för mig. Den resan som kom senast beskriver den historia jag levde i just då och den kom, på sätt och vis, att bli en milstolpe i allt det som ledde mig fram till den punkten. Inte så mycket på grund av vad som hände där som vad jag upplevde i mig själv när jag kom att befinna mig utanför och bortanför den plats där min verkliga historia ägde rum. Det var vad det blev. Mitt andrum. Mitt utanförperspektiv och min djupdykning i mitt inre. Den första resan till Thailand var en annan milstolpe i mitt liv, men inte utifrån min historia, utan av de historier jag mötte i andra på vägen. Det blev mitt innanförskap och en överskådning. En inblick i de

The turning of the page.

I haven't been writing here for a while now, because though so much has been happening in my life lately I'm finding it hard to find anything I want to write about. It's not that the things I'm experiencing aren't inspiring and good, but frankly sometimes they're hard to take in, and I'm finding that I'm starting to crave for stories because I'm finding it difficult to write my own. And yet every time I find one that offers me something to hold on to, something else makes it aversing and forces me to turn to the next thing. I know that at some point we all have to end up here, at that time in the story where you have everything but you can't make out what to do with it so you're forced to watch it crumble beneath your hands, to see it through until the next chapter or the next line that enables you to get a firmer grip again. I don't want to read the story ahead to see when things will be starting to turn around, but it's hard to watc